неделя, 1 септември 2013 г.

Дамски обувки

Свободния човек-дивакът,който живее в градовете,а не в горите,готов да даде живота си ,но да не отнемат свободата му.Ако не си свобиден,живота няма цена.
ОСНОВЕН ПРИНЦИП:За природосъобразност.Когато говори за природа има предвид човешката(детска)природа.Смята,че обувки възпитателят трябва да следва естествения ход  в развитието на детската природа.“Хора обичайте детството“Да дадем свобода на детето,противопоставя се на учебната практика.Когато идеята стига до теория на възпитанието,той иска от възпитателя да общува с ученика така,че детето да мисли,че прави това което иска,а на практика да върши онова което трябва(което е необходимо).Постига го обувки като поставя ученика в ситуация в която само да разбере какво е необходимо.Всичко трябва да е полезно и приятно.Смята,че детето трябва да е без родители,защото те са възпитани в „онова време“което той ненавижда./противоречие-майката трябва да кърми детето си/.Майката трябва да кърми детето си ,според него точно кърменето създава връзка между майката и детето.“детето трябва да заобича майка си преди да осъзнае,че трябва да я обича“.На въпроса дамски обувки защо е дал децата си в дом отговаря,че Париж не  е подходящ за неговите деца ,защото е град на разврата/противоречие,връща емил в града(както се вижда по късно)/Смята,че до 15г.в. детето трябва да е възпитавано срвд природата.
0-2г.в.да оставим детето свободно,като изключим повиването(смята го за насилие),шапките и др.Да се закали,да е на въздух,да се къпе с хладка вода,да спи на отворен прозорец.да се задоволяват само природните дамски обувки потребности,когато плаче.
2-12г.в.Не е задължително да чете,но ако се е научило обувки да му се даде ‚Робинзон Крузо“.Периода нарича“Сън на разума“-разума спи до 12г.в.Да оставим естествения ход  на нещата,да не ги насилваме.Детето да опознае средата,да развива сетивата си,да слуша правилен говор,всичко да се научава чрез директен контакт. Не бива да се бърза с говора.Детето като се роди е ученик на дамски дрехи природата,да не му се помага да проходи.Рано е за нравствено възпитание,но може да се проведе разговор,кое  е редно,и кое не,най-подходящо е с пример,случка и т.н.Наказание-метод  за естествени последици(печката).Отново да се задоволяват дамо природните потребности,не прищявките.
12-15г.в.-време е за умствено възпитание
-самостоятелност,инициативност,творчество,желание за повече знания.Ще го постави в ситуации в които детето само да прояви инициатива за учене(загубват се в гората)Смята,че до 15г.в. емил ще има универсален уми не по обувки количество знания,а по умението сам да ги придобива.На 15 г главата му ще мисли като философ,а ръцете му ще са на занаятчия.Не пропуска трудовата подготовка.“богат или беден всеки безделник е красец“.Трябва да има поне един занаят,най-подходящ смята,че е столарството.
15г.в.-до пълнолетиеБури и страстиПериод на второ раждане(първото е да съществуваме,второто като човек който съществува).Време е да го върнем в града,вече големия град няма да му навреди.Да възпитаме у обувки младежа добри чувства,мисли и воля,да обияа всички хора.Възпитателят трябва да е внимателен,ученикът не бива да се излежава,а трябва да спортува,да се внимава с ранната полова активност.Природата и в половото съзряване ще си каже думата.На въпроса откъде идват децата,отговора трябва да бъде даден в семейството,а не на улицата.Не бива да се лъжат хотрата и децата.
За всеки период има книга,В книга 5“софия или за жената“предлага своето виждане  за жената-функции,място в обществото,възпитание.Емил е пораснал-трябва му жена.Подходяща е София,защото тя е дете на природата ,красива,послушна,здрава,но не много умна .да се подчинява,да бъде добра съпруга,майка и домакиня.Да се харесва на мъжа си,а не да го дразни и да му противоречи.Към майките на момичетата;“Ако искате дъщерите ви да са щастливи,възпитайте ги да бъдат жени“
Всеки човек има 3-ма възпитатели:
-природата(човешка)-особено силен фактор/заложена е в човека
-хората-Можем да променим,но природата не
-нещата---------------//------------------------------
Социално положение,възгледи,състояние ,идеи“Обществен договор“-как се  обувки появява властта.В първобитното общество хората са свободни и равни,щастливи като гвинейски маймуни.Правят каквото си искат,искат каквото могат,по-късно се появяват управляващи .В „за произхода на неравенството между хората“казва,че едрата частна собственосте причина за неравенството.Според обувки Русо тя трябва да бъде премахната и да бъде превърната в дребна собственост.
Русо мечтае за хуманни,честни и добронамерени отношения,НЕ отрича просвещението,дори участва в него.

Русо култивира силите(тичане,скачане)физиката и интелекта,когато човек спортува е дисциплиниран.

Няма коментари:

Публикуване на коментар